Balatonkör +/-30

Van, amikor nemcsak mi tekerünk egy jót, hanem barátaink, ismerőseink is. És olyan élményekkel térnek haza, amit érdemes megosztani, hogy mások is nyeregbe pattanjanak.

Íme egy ilyen gyöngyszem a klasszik Balaton körről, ami a végére csak kikerekedett!

__________________________________________________________________

Minden a Káli-medencében kezdődött. Amikor kissé nyűgösen és nagyon fáradtan ráültem egy dynamobike-os bicajra, és hegyek völgyek között letekertem 40 kilométert. Aztán másnap még úgy 25-öt.

Gondoltam, ha már ennyire jó vagyok (én voltam a sereghajtó…), mit nekem egy Balatonkör. 3 nap alatt sima ügy. Tamás is biztosan benne van.

Persze akkor még bedőltem annak a tévhitnek, hogy 120 km az egész. Aztán mikor utánanéztem, és rájöttem, hogy úgy 210 körül van, már nem visszakozhattam. Mert hát van az emberben büszkeség! Meg tartás. Ráadásul a tökéletes bringa is adott. (bocsánat saját bringáim, Kispiros és Army bike!)

A terv

Kézenfekvő volt, hogy a 4 napos hétvégén indulunk neki, 3 nap tekerés, 1 nap pihenés. Útiterv:

Budapest-Balatonfüred – vonattal

1. nap Balatonfüred-Balatonföldvár

2. nap Balatonföldvár-Keszthely

3. nap Keszthely-Balatonfüred

+/-30 km

Jó kis terv. Volt. Egészen Székesfehérvárig, ahol nem fértünk fel a vonatra, amire át kellett volna szállnunk.

Némi duzzogás után úgy döntöttünk, visszaváltjuk a jegyet, és Fehérvárról eltekerünk a Balatonig. Végül is csak 30 km. Aha. De milyen 30! Emlékezetes dombok, az tuti.

Ám a szenvedésért kárpótolt az a csodálatos látvány, ami Balatonvilágoson fogadott bennünket. Több kilométeren keresztül olyan gyönyörű magaslatokon biciklizhettünk, amire legfeljebb az északi parton számítottunk.

Ráadás séta

Szóval Fehérvár-Földvár pipa. Szállás szuper. http://www.hotelfonix.hu/  Zárt bringatároló, kedves személyzet, kényelmes ágyak.

Reggeli után irány Keszthely!

Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Szinte idilli. Amikor egy lomtalanítás visszaránt a valóságba. Szemétkupacok, széken ücsörgő lomisok – ahogy kell. Szerencsére tudjuk, hogy csak 1 napig tart.

Keszthelyen barátoknál szállás: Zsani anyu zseniális! Vacsora után, persze, igyunk meg egy-két sört. Hol máshol, mint egy 3 kilométerre lévő helyen. 6 km gyaloglás. Jeeeee…

Mi másra is számíthatna az ember a barátaitól 65 km biciklizés után😉

Minden jó, ha a vége jó

Utolsó reggelre vesztettünk a lelkesedésünkből, de aztán összeszedtük magunkat, és a 3 nap legjobb teljesítményét produkáltuk. Szigliget, Badacsony zseniális, lejtőkön száguldás, lendületből feltekerés-szuper.

Révfülöpön egy hal és egy lángos, aztán irány tovább Tihany, hogy elérjük a kompot.

És igen, sikerül!

Komppal át Szántódra, onnan már csak 3,7 km a balatonföldvári vasútállomás.

IC Kerékpárszállító vagonnal – szinte hihetetlen. Még egy budapesti 2,5 km és MEGCSINÁLTUK!!

 ∑

Összegezve: olyan jó volt ez a 219 km, hogy legközelebb 2 nap alatt tekerjük le! És legközelebb tényleg körbetekerjük J Kilométerben ugyan most is teljesítettük, de a kimaradt balatoni szakaszra is kíváncsiak vagyunk!

Köszönjük a profi felszerelést!

akik letekerték: Fatima és Tamás

This entry was posted in Hot in Hungary, Outside Budapest, utazós and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

